Moderna webbdesign och webbyrå i Stockholm
Effektiv webbdesign har en klar och tydlig målsättning. Vi är en modern webbyrå i Stockholm med insyn i de senaste trenderna inom webbdesign. Balansgången mellan varumärke och branding, tradition och innovation är viktig. Vi vet att besökare förväntar sig mer av en hemsida idag än för bara några år sedan. Vilket intryck och vilka frågor behöver era besökare få svar på? Hur skapar vi ett starkt innehåll, vilka komponenter krävs?
Varje hemsida är unik för oss och som beställare är ni med på resan till er perfekta hemsida. Er hemsida ska spegla er personlighet och era styrkor, samtidigt ska den tilltala er målgrupp och bana väg för er framtida tillväxt.
Det nära samarbetet
När vi är på det klara med ert varumärke och ert koncept, kartlagt era kunders beteendemönster och hittat den plats där ni kommer att sticka ut bland era konkurrenter, då börjar uppbyggnaden av er hemsida. Ni tilldelas en personlig webbdesigner med en unik insyn i just era behov.
Vid viktiga milstolpar har vi alltid avstämningar tillsammans med er där vi korrigerar designen efter ytterligare önskemål på vägen. Vi vet att i början har ni kanske själva svårt att reflektera ingående runt designen, det blir lättare när ni väl får se utkasten. Det nära samarbetet leder till bättre resultat, det har vi sett och det kommer även ni att märka.
Vår drivkraft
Vi berättar hur vi har tänkt utifrån den övergripande målsättning som finns, ni är med oss i allt vi gör. Inget kommer att göras utan ert godkännande vid avstämningarna. Frågor kan ni bolla med oss närsomhelst, vårt mål är inte bara att göra en funktionell och snygg hemsida, det är att överträffa era förväntningar och skänka mervärde. Varför?
Svaret är enkelt. Om vi bara lever upp till ett förväntat resultat där besökaren inte hittar mer än de sökte efter från början, skapas ingen nyfikenhet och heller ingen anledning att återkomma. Just därför vet vi att vi hela tiden måste leverera mer och bättre hemsidor. Det är vår drivkraft.
Hemsidor i harmoni
På samma sätt som en arkitekt funderar över ljusinsläpp och välkomnande öppna ytor, försöker vi föra trafik till er och skapa rymd på er sida. Bild och text måste samspela, luftighet är viktigt på moderna hemsidor eftersom skärmar fortare skapar trötta ögon. Harmoni blir därför ett ledord för oss.
Utöver själva designen ska en modern hemsida vara sökmotoroptimerad och mobilanpassad, det ingår alltid i våra utföranden.
De senaste trenderna inom webbdesign
Här listar vi på hjälp med hemsida några av de senaste trenderna inom webbdesign och UX
Parallax scrolling
Genom att använda animeringstekniken parallax scrolling rör sig bakgrundsbilderna i en annan hastighet än förgrunden. Då skapas en illusion av djup på er hemsida. Vi visar gärna exempel, fråga er personliga designer om rådgivning runt denna teknik.
Skapa mer fokus på hemsidans övre del
Idag är stora bilder eller animerade filmer populärt på startsidan, fokus läggs på hemsidans övre del då detta skapar ett direkt intryck för besökaren. Detta ger oftast en ”wow-effekt” hos besökaren och fungerar som en ”highlight”. Surfandet kan tyckas slentrianmässigt. Här hittar vi ett sätt för att få era besökare att haja till.
Call to action knappar
Ger leads och kunder genom smart konvertering, detta förkortas CTA och syftar till att fånga en persons uppmärksamhet och få personen att utföra något. Det kan vara att till exempel ladda hem en viktig guide för ert företag eller signa upp för ett nyhetsbrev.
One page design
Låt hela er hemsida ligga på en och samma sida. Kallas också multidesign. Ger en större och mer dynamisk känsla av ett företag. Fungerar främst i de fall där en hemsida bara ska presentera en enskild produkt eller koncept. Det blir då snyggt och lättöverskådligt.
Mer fokus på typsnitt
Ord ska inte bara vara talande idag, alltså välformulerade och kärnfulla. De ska också kläs i lite utstickande typsnitt för att ge bästa effekt.
Sökmotoroptimerad design
Sökmotorer som google ska kunna avläsa innehållet snabbt och enkelt. Google använder så kallade ”crawlers” som söker kontinuerligt igenom en hemsida för att se om dess innehåll är bra, relevant och av intresse för en besökare. Därför är det viktigt att hemsidan är kodad på ett sätt som tillåter Crawlers att söka igenom hemsidans innehåll.