Så här går vår arbetsprocess till
Ett första möte
Under vårt första möte går vi noggrant igenom era behov och kommer gemensamt fram till en lösning. Vi tar även fram en offert med ett fast pris efter era behov och önskemål, så att ni kan känna er trygga som kunder hos oss.
Webbdesign
Våra webbdesigners arbetar efter era önskemål och strävar efter att leverera det önskade resultatet efter ert företags grafiska profil, känsla och behov. Resultatet arbetar vi fram tillsammans genom god kommunikation med varandra, för att skapa ett så bra slutresultat som möjligt, och det allra viktigaste – att göra våra kunder nöjda.
Webbproduktion
Vi skapar och bygger hemsidor och webbplatser med WordPress, och lägger sedan upp webbplatsen på en temporär domän tills webbplatsen är klar. Ni lämnar över innehåll som logga, bilder och texter till oss, i samband med uppstart och vi lägger in materialet (antal sidor beror på vilket paket ni valt) så att det blir snyggt och professionellt.
Lansering
När lanseringen är klar så testar vi att hemsidan fungerar som den ska, beroende på vilket paket ni valt installerar vi analys och statistikverktyg. Sedan får ni välja om ni vill fortsätta göra det vi är bäst på, fortsätta att hjälpa er med uppdateringar av hemsidan, för att ge er mer tid att lägga på det ni är bäst på. Våra kunder får total valfrihet.
Checklista för innehåll och material till hemsidan
Webbdesign
När det kommer till webbdesign är möjligheterna oändliga. Du kan välja bland våra olika teman och layouter på denna sida, eller kontakta oss så tar vi fram en unik design efter era önskemål.
Logotyp och grafisk profil
Skicka er logotyp och grafiska profil till oss. Om ni saknar en logotyp tar vi gärna fram en sådan åt er efter era önskemål, till en extra kostnad. Logotypen ska vara i format .ai .pdf eller .eps. Ditt tryckeri bör ha loggan i rätt format.
Menyer och rubriker
Gå igenom vilket innehåll ni vill ha på hemsidan och även vilka menyer och rubriker du vill ha på respektive sida. Tänk på att ha med det viktigaste först.
Texter/Copy
Skriv ned de texter som ni vill ha med och använda under respektive sida. Vi hjälper er gärna att ta fram sökanpassade webbtexter till en låg kostnad. Läs mer här om copywriting.
Video
Videoformat som stöds för att visas som videoklipp på hemsidan är följande: .mp4 (MPEG-4), .mov (QuickTime), .wmv (Windows Media Video), .avi, .mpg och .ogv (Ogg).
Bilder
Ladda upp bilder som ni vill ha på respektive sida. Filtyper du kan använda är: jpg, .jpeg, png och gif. Saknar ni bilder så kan ni anlita vår professionella fotograf till att ta foton på er verksamhet eller bilder efter era önskemål. Alternativt kan vi hjälpa er med tips där ni kan välja ut och köpa in passande bilder på www.matton.se eller www.foap.com som passar er verksamhet.
Audio
Ljudformat ni kan ha på hemsidan som det finns stöd för är följande: .mp3, .m4a, .ogg och .wav.
Filer
Övriga filformat ni kan ha på webbplatsen är t.ex. .ppt, .pdf, .doc .xls och .odf.
Domännamn och e-post
När er hemsida är färdigställd ska ert domännamn (www.minsida.se) flyttas alternativt pekas mot er hemsida. Vi kan även hjälpa till med att skapa de e-postkonton som ni behöver. Har ni inget domännamn så hjälper vi dig att registrera ett.
Vanliga frågor
Några frågor? Här kan du läsa svaret på några vanliga frågor vi brukar få. Hittar ni inget svar så tveka inte på att kontakta oss direkt! Funderingar? Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får av våra kunder.
Hur går det till att beställa en hemsida?
Vi bokar in ett möte, på vårt kontor eller via telefon. Vi går sedan igenom era behov och tar sedan fram en webbdesign efter överenskommelse på mötet. Därefter skapar, producerar och levererar vi en färdigställd hemsida efter de önskemålen ni hade. Ni får sen tillgång till administrationsgränssnittet.
Hur lång tid tar det innan min hemsida är klar?
Vi arbetar alltid effektivt och strävar efter att göra våra kunder nöjda, vilket gör det möjligt att ha en färdigställd hemsida klar att levereras inom 3 veckor från beställning.
Kan jag flytta min befintliga hemsida till er?
Ja, om den är byggd i WordPress hjälper vi dig gärna att flytta över din befintliga hemsida till oss.
Behöver jag ett webbhotell också?
Nej, vi har ett prisvärt och bra webbhotell för WordPress du kan använda. E-post, eget domännamn (www.mittföretag.se) och utrymme för bilder, video, filer och dokument. Inget krångel!
Behöver jag ett nytt domännamn?
Nej, ni kan använda det domännamn ni redan har. Ni pekar det då mot vårt webbhotell. Om ni saknar domännamn hjälper vi dig att registrera ett åt er.
E-postkonton?
Vi kan hjälpa er att skaffa en egen e-postadress med din egen domän, vilket ger ett professionellt intryck och som kan vara användbart särskilt om du har ett företag. Det är också smart marknadsföring som stärker ditt varumärke då dina mottagare påminns om ditt företag varje gång de ser din e-postadress.
Kan hemsidan uppgraderas med fler funktioner i efterhand?
Ja, se vilka tillval som är tillgängliga för din hemsida. Helt unika lösningar tas fram efter era behov och offert.
Hur tillgängligt är er support?
Vi bryr oss om våra kunder och vill därför vara tillgängliga så mycket som det går.
Vår support är öppen alla vardagar mellan klockan 09 – 17 via e-post eller telefon, året om! Kontakta oss för att ta fram en skräddarsydd lösning som passar just er. Supporten erbjuder självklart rådgivning och tar alltid emot era frågor.
Nöjd kund-garanti?
För oss är kunden det viktigaste. Vi vill alltid sätta kunden i fokus och skapa 100% kundnöjdhet. Om ni inte känner er helt nöjda med vår insats så gör vi vårt bästa för att ni ska bli nöjda. Vi behöver då en skriftlig förklaring senast fem kalenderdagar efter något levererats med en tydlig förklaring om vad ni vill ska ändras. Vi försöker då att genomföra justeringen förutsatt att det är inom planerat tidsestimat och kunden inte har orimliga förväntningar.
Fler frågor? Hör av er!
Har du inte fått svar på alla frågor? Vi tar mer än gärna emot era frågor och har som mål att svara inom 24 timmar. Kontakta oss, eller lämna dina uppgifter här så ringer vi upp dig!