Den grafiska profilen är företagets ansikte utåt
Det lönar sig alltid att använda sig av genomtänkt design och marknadsföring, då det är det första som exempelvis kunderna ser på webben och därmed speglar företaget, dess grafiska form och profilering. Den grafiska profilen väger alltså tungt och spelar stor roll i försäljningssyften.
Att lägga ner tid och pengar på detta är lika med en investering för ett företag. Desto bättre marknadsföring och grafisk profil, desto mer ökar företagets trovärdighet och kompetens vilket är en riktigt bra varumärkesstärkning oavsett storlek på företaget. En bra design ska alltså aldrig underskattas, då det alltid lönar sig.
Logotyp
En genomtänkt logotyp är också väldigt viktigt för ett företag, då det är många faktorer som spelar roll i och med hur varumärket upplevs baserat på logotypen. Logotypens färger, former och typsnitt spelar stor roll för företages trovärdighet och vad dess produkter och tjänster ger för signaler. Vi skapar alltid genomtänkta logotyper anpassade till företaget och vad de vill signalera. Logotyperna som vi skapar fungerar i alla miljöer och med olika tekniker, lika bra för webben och hemsidan som för tryck som visitkort eller till folder. Vi hjälper naturligtvis till att förbättra befintlig logga för att stärka ert varumärke.
Prisexempel:
3 versioner. 2 kundrevisioner. Högupplösta filer ingår.
Logotyp: 3.800:-
Grafisk profil
Den grafiska profilen innefattar vanligtvis logotyp, färger och typsnitt. Den grafiska profilen ligger sen till grund för allt designat material som tas fram. Vid tryckt profilmaterial handlar det om exempelvis visitkort, brevpapper och broschyrer. Den grafiska profilen utgör även grunden till all digital kommunikation som hemsidan och profilering i sociala medier.
Prisexempel:
3 versioner. 2 kundrevisioner. Högupplösta filer ingår.
Grafisk profil + Logotyp: 8.500:-
Grafisk manual
Det visuella som företaget visar utåt, som marknadsföring och logotyp förknippas snabbt med företagets identitet. Företagets grafiska identitet behöver alltid regler kring allt visuellt som färger, form, typsnitt och dess användning och placering. Den grafiska manualen är till stor hjälp för företag och dess anställda, då den är ett verktyg som hjälper till att upprätthålla företagets vision och dess mål. Den grafiska manualen är viktig att följa, hålla efter och visa upp om man anlitar företag som ska hjälpa till med företagets media och grafiska produktion. Den grafiska formen blir automatiskt företagets ansikte utåt, och blir därmed viktigare än budskapet.
Vad bör en grafisk manual innehålla?
- Logotyp i originalformat
- Högupplösta vektorfiler .eps, .tiff, .ai, .pdf, och .svg
- Riktlinjer för färger
- Riktlinjer för typsnitt
- Placering av logotyp på olika slags format
- Mailsignatur
- Visitkort
- Kuvert
- Brevpapper
Vi är specialiserade på att ta fram en grafisk profil och logotyp efter företag, organisationer och dess önskemål.